تخصیص سهمیه واردات کشنده در سال1405

پیرو تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهمیه حوزه کشنده در سال ۱۴۰۵ برای اشخاص و شرکتهای اعلامی دفتر صنایع خودرو، نیرومحرکه و حمل و نقل در سامانه اعمال شده است.
ثبت سفارش جدید کشنده فقط برای افرادی که دارای سهمیه حوزه کشنده در سال ۱۴۰۵ میباشند، امکانپذیر میباشد. محل تامین ارزهای مجاز برای این ثبت سفارشها «صادرات خود» و «ارز خود» میباشد و پروندههای ثبت سفارش مذکور از بررسی مجوز بهینه سازی معاف میباشند.
لازم به ذکر است پروندههایی که در سال گذشته تامین ارز شدهاند، به میزان تامین ارز انجام شده در سال ۱۴۰۴ از بررسی سهمیه معاف میباشند و بدون کنترل سهمیه قادر به ادامه فرایند خواهند بود. ثبتسفارشهای تامین ارز شده سال ۱۴۰۵ نیز بدون کنترل سهمیه امکان ادامه فرآیند ثبت سفارش را دارند، اما جزو مصارف سال جاری لحاظ میگردند.
منبع: موسسه خبری کارنا خودور